اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۰:۵۵
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۵۶
اذان مغرب ۱۹:۱۴:۵۹
طلوع آفتاب ۰۵:۰۶:۵۶
غروب آفتاب ۱۸:۵۵:۲۳
نیمه شب ۲۳:۱۳:۳۹
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۰/۰۶ - ۱۰:۴۱
آخر هفته با تئاتر و سینما/

پیشنهاد ما برای آخر هفته هنری شما/به دیدن چه فیلم و تئاتری برویم؟

روزهای پایانی هفته فرصت خوبی برای گذراندن اوقات فراغت در سالن‌های تئاتر و سینماست است.

پیشنهاد ما برای آخر هفته هنری شما/به دیدن چه فیلم و تئاتری برویم؟
به گزارش «سراج24»،  نمایش عروسکی بزرگ‌سال " درفش کاویانی" به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی زهره بهروزی‌نیا از 3 تا 27 دی در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه است. " درفش کاویانی" هر شب ساعت 18:15اجرا می‌شود و عروسک‌گردان‌های آن مریم معینی، سهیلا باجلان، بهرام بهبهانی ، مهرنوش شریعتی، مریم ایرانمنش هستند.
 
" بی بی بیدل" از 4 دی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. این نمایش را نادر برهانی‌مرند نوشته و آزاده انصاری آن را کارگردانی کرده است.
 
بازیگران این نمایش، آناهیتا اقبال‌نژاد، محمودرضا رحیمی، فرشته سرابندی، محسن قصابیان، سهیل ساعی و فرانک جلیلی هستند.
 
خانه نمایش "آو" از 2تا 20 دی میزبان نمایش " تمام و دو داستان ناتمام" نوشته سید علی معتضدی و کارگردانی محسن ظریفیان است. داستان نمایش درباره این است که مرد و زن برای حل اختلاف نظر و مشکلی که در زندگی دارند راهی سفر می شوند و همزمان دو قطره آب به گفت و گو درباره انسانها می پردازند و ...
 
آرش آرمون، آزاده اکبری، پریسا راد، ساغر رادنژاد، ساینا رضانژاد، حامد سیاسی راد، محسن ظریفیان بازیگران این نمایش هستند.
 
نمایش "سقراط " به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 21 آذر درتالار وحدت به روی صحنه رفته و تا 27 دی هر روز ساعت 18:30 اجرا می‌شود.
 
فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهناز نازی، نقی سیف جمالی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، ایوب آقاخانی، سیاوش چراغی پور، بهاره نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن کاکایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد، علی حبیب پور بازیگران این نمایش هستند.
 
همچنین سالن حافظ از 5 تا 27 دی میزبان نمایش " خون و گل‌سرخ" به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی خواهد بودخون و گل‌سرخ درباره سلاخی است که سال‌ها به وسیله پدرش محبوس بوده و تنها کارش سلاخی گاو و گوسفند بوده است. سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد می‌شود و با مفاهیمی انسانی چون عشق آشنا می‌شود و می‌تواند به دنیا با زاویه دیگری نگاه کند. .
 
در این نمایش بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم نیا، امیر مهدی کیا، حمید صفایی، شمسی صادقی، کامران تفتی، فریدون محرابی، خسرواحمدی، علی طاهری، نسرین صالحی، زندیش حمیدی، عبدالله احسانی، کامیار محبی، آویشن بیکائی، کتایون جهانگیری، ایوب محمودنیا، آهو کاظمی، سارا قاضی، حسن یارلو، کورش(محمدرضا محمدی)، بهزاد توکلی، نیلوفر مژدهی، محسن بالیسینی، کیارش اردشیرپور، لیلا سلیمی، فاطمه جلال، سهیلا علیپور، علی یارلو به روی صحنه می‌روند.
 
 همچنین "نمایش احساس آبی مرگ" به نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی امین میری تا 20دی در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.
 
ساناز پوردشتی، رویا حسینی، بهنام خرم نیک، نیلوفر سلیمانتاش، امید سلیمی، آنالی شکوری، ابراهیم عزیزی، آرش فضلعلی، گلبو فیوضی، مهتاب کرکوندی، مینا کریمی، سمی مسلمی، امین میری، نسرین نکیسا در این نمایش بازی می‌کنند.
 
نمایش" معمای مطربان پریشان" نوشته یاسین حجازی و کارگردانی کوروش زارعی تا 12 دی هر روز ساعت 18:30 با بازی سیروس همتی، امیر کربلایی زاده، مجید امیری، سید وحید میریونسی، علیرضا عمرانی، رضا حجار زاده، علی ناظم، زین العابدین تقی پور، سید مهدی هاشمی دانا، امیر لطفعلی، رضا طهماسبی در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود.
 
فرهنگسرای ارسباران از 25آذر تا 5 بهمن میزبان نمایش "مرد‌های مردم " است. این نمایش را محسن سراجی نوشته و کارگردانی آن را محسن سراجی و بتینا مظلومی به عهده دارند.
 
 
 
بازیگران این  قربان نجفی، علی بی غم، گلچهره سجادیه، شهرزاد عبدالمجید، مسعود سخایی و شیوا خسرومهر هستند.
 
نمایش تهران بلگراد تا 8 دی ماه در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود،فریار حسینی نویسنده و کارگردان این نمایش است و مهناز ذبیحی، آیدا صادقی در این نمایش بازی می‌کنند.
 
"بادی که تو را خشک کرد مرا برد" به نویسندگی و کارگردانی علی نرگس‌نژاد و بازی بهاره رهنما و پژمان جمشیدی از 2 دی ماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است.
 
"شب بیست و یکم" نوشته محمود استاد محمد و به کارگردانی محمد راثی از  10آذر به روی صحنه رفته و تا 4 دی در خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش میلاد اردوبادی، مهدی جیرودی، آرمان حسینی، رسول حسینی، عماد محمدی، مصطفی انباردار هستند.
 
همچنین نمایش "دایی وانیا" نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی اکبرزنجانپور اجراهای خود را از روز 13آذر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برده است. شمسی فضل اللهی، اکبر زنجانپور، مسعود دلخواه، محسن حسینی، هوشنگ قوانلو، ماه گل مهر، نجمه کاظم زاده، جمشید حسینی بازیگران این نمایش هستند.
 
نمایش " عروسک‌های سکوت" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد از 27 آبان ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه است.
 
تالار شمس تا 20دی میزبان " هم طناب" به نویسندگی و کارگردانی مهین صدری است. در این نمایش شش بازیگر مرد و یک بازیگر زن دارد و روایتی مستند از سقوط کوهنوردان ایرانی است که سال ۲۰۱۱ در قله ماناسلو رخ داد.
 
قله ماناسلو در سلسله جبال هیمالیا با ارتفاع ۸ هزار و ۱۶۳ م‌تر، هشتمین قله مرتفع جهان است. عیسی می‌رشکاری در روز ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۱ در راه صعود به این قله جان خود را از دست داد و در روز ۱۱ می‌سال ۲۰۱۲ نیز جعفر ناصری دیگر کوهنورد ایرانی بود که در قله ماناسلو جان سپرد.
 
نمایش " در شوره‌زار" به نویسنده و کارگردانی حسین کیانی در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به روی صحنه است.
 
نمایش در شوره زار داستان زندگی گروهی از افراد را روایت می کند که ناچارند در یک مکان بدون شرایط زیستی مناسب به سر برند. این نمایش گذشته از آن که یک قصه دراماتیک را در بر می گیرد برگرفته از یک واقعیت تلخ اجتماعی است و در اثنای آن به یک ضایعه طبیعی هم اشاره می شود.
 
پلاتو تجربه (جنب سالن حافظ) از 13آذر با نمایش " بین خودمان باشد" نوشته فارس باقری و کارگردانی آروند دشت آرای میزبان تئاتر دوستان است .این نمایش که تا 23دی به روی صحنه است هر شب ساعت 19 اجرا می‌شود. صبا ایزدپناه، ساناز باقری، امیرحسین پسندیده، نگین تبرا، دیبا خاتمی، علی خلعتبری، فرشته رازقی، نرگس سعیدی نژاد، شهاب عباسیان، شهریار فرد، مهراد ماکویی، مینا ملک محمدی، امین موحدی پور، میثم میرزایی، نونا نیسی، لیلا هاشمی، امین یزدانی نژاد بازیگران این نمایش هستند.
 
تالار شمس موسسه اکو نیز از 28 آبان تا 20دی میزبان نمایش "سالگشتگی" به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی است. حسن معجونی، مهین صدری، عبد آبست و بهدخت و‌لیان بازیگران این نمایش هستند.
تالار محراب میزبان نمایش "معرکه در معرکه" به نویسندگی داوود میرباقری و کارگردانی محسن آزاد تا 25آذر تا9 دی به روی صحنه است. علی عطایی حور، محمدرضا مختاری آزاد فرد، اعظم عرفانی، امین اکبری نسب، سحرناز عباس زاده بازیگران این نمایش هستند.
 
نمایش "جشن سالگرد" نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی داریوش مودبیان از 17آذر در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه رفته است.وحید اخوان، مریم افساری موحد، مایا رضوی، فاطمه سهی، مریم شجاعی،بی تا عالمی، سعید عسگری سودابه صادقی،امیر حسین کاکاوند، حمید رضا نیکدل و سعید یعقوبی بازیگران این نمایش هستند.
 
نمایش " بانوی دریایی" از 2 تا 30دی در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود. این نمایش را که هر شب ساعت20:30 به صحنه می‌رود تینو صالحی کارگردانی می‌کند و از نوشته‌های سوزان سانتاک است. نیوشا افخمی، فرهاد اصفیا، سمیه جهادی، سارا ساسانی، بهار قربانی، خشیار مرادی، نیما هاشمی بازیگران این نمایش هستند.
 
"بیوه‌های غمگین سالار جنگ" از 17آذر در سالن چهارسو به صحنه رفته و هرشب ساعت 19:30اجرا می‌شود.محمد امیر یار احمدی این نمایش را نوشته و افشین حسین‌پور آن را کارگردانی کرده است. گلاب آدینه، شیرین بینا، حمید رحیمی، نورا هاشمی‌، محمد صدیقی‌مهر، حمیده مستعان بازیگران این نمایش هستند.
 

پیشنهاد سینمایی آخرهفته؛/ وین راز ˝سر به مهر˝ به عالم سمر شود 

 
به گزارش «سراج24»،  یکی از ویژگی‌های نه چندان مثبت فیلم دیدن در جشنواره فیلم فجر این است که به دلیل فشرده بودن زمان و کمبود وقت، مجبور هستیم فیلم ها را به صورت فشرده به تماشا بنشینیم و گاهی اوقات به دلیل سختی کار نظر خود را درباره فیلم ها به تندی و با عجله ارایه می‌‌دهیم و ممکن است فیلمی خوب باشد و بگوییم در نیامده است و یا بد باشد و بگوییم شاهکار است.
 
یکی از فیلم هایی که در جشنواره سی و یکم فیلم فجر روی پرده رفت اولین ساخته هادی مقدم دوست با عنوان "سر به مهر" بود که بعد از تماشای این فیلم در جشنواره با خود گفتم در سینمای ایران چه نیازی داشته ایم تا فیلمی با این مضمون ساخته شود؟ اینجا حکومت اسلامی حاکم است و فکر نمی کنم که کسی بخواهد مسئله نماز خواندنش را از دیگری پنهان کند و یا برای عنوان کردن این موضوع خجالت بکشد و شرم کند. بعداز جشنواره این موضوع برایم جالب شد و به پیرامون که دقت کردم، دیدم که هادی مقدم دوست در سر به مهر به موضوع مهمی اشاره کرده است و یکی از معضلات جامعه ما در طبقه متوسط است. این روزها سر به مهر در سینماهای تهران و شهرستان ها روی پرده است و فیلمی است که تماشای آن خالی از لطف نیست.
 
هادی مقدم دوست در خصوص فیلمش در نشست خبری اش گفت: شهامت نداشتن برای نماز خواندن در جمع سوژه ای بود که در این فیلم به آن پرداختم و فکر می کنم شاید این مشکل افراد دیگری به غیر از بازیگر این نقش باشد.
فارغ از مضمون و محتوای فیلم که عده ای آن را یک فیلم مذهبی تلقی می کنند و آن را در گونه فیلم های مذهبی می گنجانند، سر به مهر یک فیلم متفاوت است که حرف تازه ای می زند و دغدغه و معضلات دختری که از مسائل روز و تکنولوژی عقب نیست و فرض کنیم که روشنفکر است را بی لکنت بیان می کند.
 
اگر لیلا حاتمی را از سر به مهر بگیریم و فرض کنیم فرد دیگری به جای او بازی می‌کرد، دیگر این فیلم نبود و به یک فیلم شعاری تبدیل می شد، در حالی که "سر به مهر" قلمبه شعار نمی دهد و نمی گوید اگر نماز نخوانید، خدا شما را دوست نخواهد داشت و از این قبیل شعارهایی که در فیلم های مذهبی به زور می خواهند مفاهیم ارزشی و مقدسی را چون نماز خواندن را به مخاطبان تحمیل کنند. بازی لیلاحاتمی در نقش "صبا" مهمترین ویژگی این فیلم است و آن را مهم کرده است.
 
"سربه مهر" هادی مقدم دوست در حال اکران است و می تواند بهترین پیشنهاد سینمایی آخر هفته برای مخاطبان سینمایی باشد، سر به مهر فیلمی است که ساعاتی ما را به فکر وا می‌دارد . . .
 
" سر به مهر" داستان دختر تنها و خسته‌ای است که کمک‌های یک دوست باعث بهبود شرایط‌اش می‌شود، اما دختر داستان برای معرفی این دوست به دیگران شهامت کافی ندارد …
 
فهرست عوامل اصلی "سر به مهر" عبارتند از:
 
کارگردان: هادی مقدم دوست، مشاور کارگردان: حمید نعمت اله، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، تدوین و صداگذاری: خشایار موحدیان، سودابه سعید نیا، صدابردار: فرشید احمدی، مدیر تولید: سید حسین یعقوبی دستیار تهیه کننده: سعید پروینی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: سعید نقد زاده، طراح صحنه: محمدرضا میرزا محمدی طراح لباس: مهرناز اکبری، طراح گریم: اعظم بیات، منشی صحنه: هدیه نصیری، عکاس: امیرحسین شجاعی موسیقی: مانی منادی زاده، مدیر تدارکات: مهدی آقایی، بازیگران: لیلا حاتمی، آرش مجیدی، خاطره اسدی. تهیه کننده : محمد رضا شفیعی. مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••